maandag 3 november 2008

3,500 kg

Vandaag zijn we met Kyan op consultatie geweest bij de KA.

Kyan woog 3,200 bij de geboorte, 4 dagen later amper nog 2,780. Borstvoeding geven is toch niet zo gemakkelijk als iedereen zegt. Je weet niet wat je kindje binnenkrijgt, je zit volop met stuwing, maar ook met een borstonsteking, koorst, oververmoeidheid...
Onze Kyan had honger en er kwam geen melk, toen ben ik overgestapt naar flesjesvoeding en ben ik beginnen afkolven, een paar dagen later moest antibiotica nemen ( want ik zat ook nog eens met een galblaasontsteking) ik wou het risico niet nemen om hem het moedermelk te geven (met die antibiotica ) dus gooide ik die weg.
Gisteren heb ik mijn laatste antibiotica's genomen en kan ik Kyan weer moedermelk geven.

16 oktober woog Kyan 3,200

20 oktober woog Kyan 2,780

24 oktober woog Kyan 2,980


vandaag weegt hij 3,500 kg,
zijn wij opgelucht en heel tevreden dat we beslist hebben om over te schakelen naar flesjes, want wie weet hoeveel hij anders woog.
_________________________
Hierbij nog een bewerking van Kyan
__________________________
Ik heb het mezelf wel gemakkelijk gemaakt, ik heb hiervoor een quickpages gebruikt van Anna Aspnes.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey schoonzusje,

fijn te horen dat mijn metekindje goed bijkomt!
Borstvoeding kan misschien het beste zijn voor de baby maar is daarom zeker niet de makkelijkste weg voor de mama.
Je kan jezelf niets verwijten, je hebt het geprobeerd en wat tegenslag gehad.
Trouwens, er zijn al 1000den baby's groot geworden met flesjes!
Groetjes xxx

Nadia2270 zei

Wat een schatje, Vally!! Ga je nu verder afkolven en hem de MM met een flesje geven? Of toch terug aanleggen?

Valérie zei

Nervous midwife, ik probeer het verder te geven met de flesjes hoor, ik ben dan toch wat gerustgesteld en dan weet ik wat kyan binnenheeft. Indien hij niet genoeg gekregen heeft kan ik hem nadien nog poedermelk geven.