dinsdag 21 oktober 2008

ziek

Nadat ik me de eerste dagen na de bevalling geweldig voelde, voel ik me sinds mijn thuiskomst heel ziek. Koorts, grieperig gevoel, vermoeidheid, borststuwing en slapeloze nachten.
De nacht van zondag op maandag was een hel, Kyan heeft ons heel de nacht wakker gehouden, ocharme het ventje verhongerde en ik was helemaal over mijn toeren omdat ik volop met stuwing zat en de melk er niet wou uitkomen. Gisteren maar naar de materniteit van Bornem gereden, met Kyan was gelukkig alles ok. De vroedvrouwen hebben maar meteen een aflkolfapparaat voor mij genomen, mijn borsten zaten volledig vast waardoor ik me zo heel slecht voelde. Sinds gisteravond kolf ik af en het gaat lichtjes beter, soms voel ik de spanningen nog, voel me wel nog grieperig maar het ergste is voorbij.
Met Anakin hadden we ook geen geluk, wij dachten dat hij last had van tandjes maar gisteren hoorde we van de kribbe dat er een epidemie van hand-voet-mondziekte aan de gang was bij hun. Anakin eet al enkele dagen niet meer, zegt de hele tijd " Anakin pijn". Mijn hart verscheurt als ik hem zo zie afzien. We moeten wel heel goed opletten met Kyan, want de ziekte die Anakin nu heeft is heel besmettelijk en er bestaat ook geen echte medicatie hiervoor.

Geen opmerkingen: