zaterdag 11 oktober 2008

Zwangerschapsnieuws - Actualités grossesse

Gisteren ben ik nog eens op consultatie geweest bij de gyn. Eerst een halfuurtje aan de monitor en nadien op onderzoek bij de gyn. Door mijn klachten van de afgelopen dagen, het veel vasthouden van vocht, vooral aan de voeten, benen, handen en gezicht heeft hij besloten om me te strippen.
Wat is strippen?
Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Indien dit zou helpen zou het niet lang meer duren en verwacht de gyn zelf dat het heel snel zou gaan, van zodra mijn weeën echt begonnen zijn, mag ik niet treuzelen en moeten we onmiddelijk naar het kliniek vertrekken.
Gisteren vol hoop dacht ik van " waauw misschien is het voor vannacht al" maar ik denk dat de baby nog op zich laat wachten. Ik voel dus eigenlijk niets! Behalve een beetje trekkingen in de buik, heb ik geen last van het strippen.
Vandaag heb ik wel heel veel gespeeld met Anakin en ben ik inkopen gaan doen voor de bevalling, luiers, champagne, koekjes .... ( de rest had ik al)
Het park staat klaar dus de baby mag echt wel komen, ik ben er klaar voor.
Hier j'ai été chez la gynéco. D'abord une demie-heure de monitoring, ensuite examen. A cause des plaintes des derniers jours : le fait de retenir trop d'eau, surtout aux pieds, jambes et visage, le gynéco a décidé de faire quelques chose qui lance l'accouchement. Sorry, mais je ne connais pas la traduction en français. Hier je pensais que ce serait déjà pour cette nuit, mais le bébé se fait attendre. Je ne sens rien de spécial. Dès que les contractions commencent, il faut se précépiter à l'hopital. Aujourd'hui j'ai fait plein de choses 'exceptionnelles' . J'ai beaucoup joué avec Anakin. J'ai fait des achats pour la naissance, pampers , du champagne, des biscuits....les autres choses, je les ai déjà. Le parc est prêt, je suis prête... le bébé peut venir.

Geen opmerkingen: